Praca z dzieckiem uzdolnionym matematycznie - opis dobrej praktyki nauczycielskiej w Szkole Podstawowej nr 29

Tytuł: Praca z dzieckiem uzdolnionym matematycznie

Autor/autorzy:  Bożena Krysztofiak

Osoba promująca/zgłaszająca: Aleksandra Proc  

Opis inicjatywy z zaakcentowaniem oryginalności (istoty nowego) rozwiązania:
Nauczycielka podejmuje rokrocznie na terenie szkoły cykl działań ukierunkowanych na kształtowanie i rozwijanie zdolności matematycznych uczniów klas I – VI: wdrażanie programu własnego opracowanego do I etapu kształcenia z rozszerzonymi treściami z zakresu edukacji matematycznej; prowadzenie zajęć szkolnego koła matematycznego dla klas I – III i IV - VI w oparciu o własny program pracy z uczniem zdolnym (rozwijanie wyobraźni matematycznej uczniów, logicznego myślenia, dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych w oparciu o zabawy, łamigówki i gry logiczno – matematyczne, z wykorzystaniem niekonwencjonalnych pomocy dydaktycznych typu: Sudoku, Magiczne kwadraty, Algebrafy; opracowanie oraz wdrożenie inicjatywy „Pogotowie Matematyczne” dla uczniów IV – VI; opracowanie koncepcji oraz organizacja i prowadzenie trzynastu edycji Ogólnołódzkiego Konkursu Matematycznego dla uczniów klas III „Mądra Sowa” – w przygotowaniu edycja XIV; opracowanie oraz prowadzenie dla uczniów klas II szkolnego konkursu „Matematyczne bajanie”.

Przewidywane efekty wdrożenia: nauczycielka osiąga liczne sukcesy w pracy, zarówno z dziećmi z kłopotami w nauce matematyki, jak i z uzdolnionymi matematycznie. Uczniowie są bardzo dobrze przygotowani do uczenia się matematyki na kolejnych poziomach kształcenia oraz do funkcjonowania w przyszłym życiu. Najzdolniejsi z nich, wspierani przez nauczycielkę przez cały okres pobytu w szkole podstawowej osiągają bardzo wysokie wyniki w konkursach typu: Kangur matematyczny, Z Pitagorasem na Ty. Po ukończeniu szkoły podstawowej uczestniczą
w gimnazjalnych olimpiadach matematycznych, osiągając w nich liczne sukcesy.