Scenariusz sytuacji edukacyjnej - Zabawa z obrazkiem „Co przyniesie Mikołaj”
Scenariusz sytuacji edukacyjnej w zakresie rozwijania koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej
dla dzieci 3,4 – letnich przeprowadzonej przez Violettę Zeller
w Przedszkolu Miejskim nr 45 w łodzi, dnia 06.12.2013r.
TEMAT : Zabawa z obrazkiem „Co przyniesie Mikołaj”
CEL OGÓLNY:
Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających:
· rozwijaniu koordynacji wzrokowo – ruchowej i koncentracji uwagi (podstawa prog. obszar 14, pkt. 3);
CEL OPERACYJNY:
W wyniku podjętej aktywności dzieci:
· prawidłowo układają obrazek składający się z 3 lub 4 części bez wzoru
METODY PRACY:
· słowna – rozmowa, instrukcje(wg M. Kwiatowskiej)
· czynna – zadań stawianych do wykonania(wg M. Kwiatowskiej)
· percepcyjna – pokaz (wg M. Kwiatowskiej);
· aktywizujące: elementy dramy, słuchanie muzyki poważnej wg Batti Strauss
FORMY ORGANIZACYJNE PRACY: grupowa, indywidualna.
ŚRODKI WSPIERAJĄCE AKTYWNOŚĆ DZIECI:
Płyta CD z piosenką, odtwarzacz CD, ilustracje przedstawiające zabawki, które występują w piosence i utworze muzycznym „Pudełko z pozytywką”, sylweta worka z szarego papieru pakowego, obrazki do składania do pracy indywidualnej.
PRZEBIEG:
I.
1. Zabawa na powitanie „Jak przywitam Mikołaja?”.
Dzieci pokazują różne sposoby witania się, następnie witają się pokazanym sposobem ze sobą i z nauczycielem (np. podanie ręki, pomachanie ręką, ukłon itp.)
* Zaproszenie dzieci do zajęcia miejsc na dywanie przed tablicą.
II.
2. Piosenka ,,Co przyniesie Mikołaj” - dzieci słuchają piosenki śpiewanej przez nauczyciela.
3. Rozmowa na temat piosenki „O jakich zabawkach była mowa?”
Na dywanie rozłożone są obrazki. Zadaniem dzieci jest wybranie tych ilustracji zabawek, które występowały w piosence. Nauczyciel wspólnie z chętnym dzieckiem umieszcza obrazek na sylwecie worka przypiętego na tablicy.
4. Zabawa ruchowa do muzyki poważnej „Boite a musique” Liadowa ( tańczące zabawki)
Podczas zabawy dzieci naśladują ruch zabawek: chód laleczki, misia, żołnierzyka i skok pajaca, w trakcie poszczególnych fraz muzycznych.
5. Praca przy stolikach: składanie obrazka z części „Prezenty”
Nauczyciel zaprasza dzieci do stolików, rozdaje przygotowane pocięte obrazki na części. Zadaniem dzieci jest złożenie obrazków w całość.
Po wykonaniu zadania przez dzieci nauczyciel sprawdza czy zadanie zostało wykonane poprawnie.
III.
6. Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciu.
OPRACOWANIE:
nauczyciel PM 45 Violetta Zeller
konsultacja metodyczna: Alicja Krzyżańska