Szczęśliwego Nowego Roku - przykład dobrej praktyki w Przedszkolu Miejskim nr 126 w Łodzi
Tytuł: Szczęśliwego Nowego Roku, czyli jak minął rok w przedszkolu
Autor/autorzy: dyr. Magdalena Jan Ander, Rada Pedagogiczna Przedszkola Miejskiego nr 126
Osoba promująca/zgłaszająca: Małgorzata Marczak
Opis inicjatywy z zaakcentowaniem oryginalności (istoty nowego) rozwiązania:
Uroczystość projektowana przez dyrektora i nauczycielki na przełomie starego i nowego roku, która jest okazją do podsumowań całorocznych projektów i przedsięwzięć edukacyjnych, które odbyły się w okresie roku kalendarzowego. W spotkaniu uczestniczą wszystkie grupy przedszkolne, rodzice oraz goście zaproszeni – współpracujący w przedszkolem np. ze szkoły podstawowej, przedszkoli, biblioteki, rady osiedla itp. Jest to przede wszystkim wspaniała okazja do promowania osiągnięć i umiejętności przedszkolaków w różnych sferach ich aktywności np. językowej, muzycznej, plastycznej czy przyrodniczej. Działania te ukazują wszechstronne przygotowanie przedszkolaka do roli ucznia i jego kompetencje kluczowe, ukierunkowane m. in. na: samodzielność, odpowiedzialność, pracę w zespole, wyrażanie siebie poprzez różne formy ekspresji itp.
Ponadto: przedszkole organizuje i prowadzi przedsięwzięcia o charakterze ekologicznym, regionalnym, z wykorzystaniem metody projektu w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym np. „Wielokulturowa Łódź”, „Zielona Łódź”, akcję CARITAS „Pola nadziei” czy zajęcia edukacyjne o Słowenii i Hiszpanii prowadzone przez wolontariuszki z krajów Unii Europejskiej.
Przewidywane efekty wdrożenia:
Stymulowanie zainteresowań i zdolności małego dziecka z wykorzystaniem wybranych form ekspresji, przygotowanie do pracy w zespole, prezentacji swoich możliwości i umiejętności na forum grupy itp.
Odpowiedz