Przedszkolak w świecie interaktywnym - opis przykładu dobrej praktyki w Przedszkolu Miejskim nr 98 w Łodzi

Opis przykładu dobrej praktyki w Przedszkolu Miejskim nr 98 w Łodzi
Temat: Przedszkolak w świecie interaktywnym  
Autorzy:  dyrektor  przedszkola Ewa Rudnicka i nauczycielki: Marta Gabryś- Woźniak, Iwona Jędrzejczak, Anna Pawlak 

Osoba rekomendująca: Beata Wosińska- doradca metodyczny w ŁCDNIKP

Przedszkole Miejskie nr 98 w Łodzi od 2012 roku wykorzystuje w procesie edukacyjnym tablicę interaktywną jako narzędzie umożliwiające poznawanie przez dzieci różnorodnych pojęć, zjawisk, zagadnień w sposób wielowymiarowy i multimedialny. Tablica spełnia wiele zadań dydaktycznych, jej oprogramowanie pozwala na realizację własnych pomysłów. Nauczyciele wykorzystują samodzielnie opracowywane materiały dydaktyczne, prezentując wychowankom podczas zajęć różnorodne animacje, zdjęcia, filmy, rysunki oraz interaktywne ćwiczenia. Nowoczesny sposób prowadzenia zajęć motywuje dzieci do nauki oraz podejmowania nowych wyzwań, rozwija zainteresowania. Nowe narzędzie jest również wykorzystywane do projektowania i prowadzenia w sposób interaktywny spotkań z rodzicami, co umożliwia m.in. prezentację różnorodnych działań, jakie organizują nauczyciele na terenie przedszkola jak również w środowisku przyrodniczym, kulturowym i społecznym.
Innowacyjny sposób pracy z dziećmi jest propagowany przez nauczycieli w środowisku edukacyjnym. Cyklicznie na terenie przedszkola prowadzenie są zajęcia modelowe, warsztaty ukazujące walory nowoczesnego narzędzia edukacyjnego.

Efekty wdrożenia to uzyskiwanie szybszych efektów w procesie kształcenia, małego dziecka, rozwijanie u wychowanków nowych umiejętności związanych z obsługą interaktywnego narzędzia, zwiększanie motywacji do samodzielnego uczenia się. Upowszechnianie przez nauczycieli nowatorskiego stylu pracy z dzieckiem oraz współpracy z rodzicami w edukacji przedszkolnej.