Projekt własny „Pan Andersen jest wśród nas” - opis dobrej praktyki w Szkole Podstawowej nr 64 w Łodzi
Opis dobrej praktyki w Szkole Podstawowej nr 64 w Łodzi
Tytuł: Projekt własny „Pan Andersen jest wśród nas”
Koordynatorzy: Jolanta Janeczek, Julia Rzegocka-Jankowska we współpracy z całym gronem pedagogicznym
Osoba promująca/zgłaszająca: Hanna Derewlana
Opis inicjatywy z zaakcentowaniem oryginalności (istoty nowego) rozwiązania:
Od 2005 roku przez cały rok szkolny odbywają się systematyczne działania związane z patronem szkoły J.CH. Andersenem. Co roku organizowany jest we współpracy z Wyższą Szkołą Informatyki i Umiejętności wyjątkowy Międzyszkolny konkurs na grafikę komputerową dla I i II etapu kształcenia „W świecie baśni Anderesena”. Ponad 50 uczestników wykonuje ilustracje do nieznanej baśni pisarza, z którą uczniowie zapoznają się dopiero podczas konkursu. Cyklicznie w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” odbywa się czytanie utworów Andersena z udziałem absolwentów szkoły, przedstawicieli świata kultury. Intensyfikacja działań odbywa się w ramach projektu związanego z Tygodniem Patrona. Co roku wszystkie klasy wykonują różnorodne zadania między innymi: plakaty, albumy, prezentacje multimedialne, książki/komiksy inspirowane twórczością bajkopisarza, przedstawienia w języku ojczystym i angielskim, wystawy prac plastycznych i przestrzennych scenografii do baśni. W ramach projektu odbywa się także Konkurs Pięknego Czytania dla Dyslektyków oraz powstaje specjalny nr gazety szkolnej przygotowany przez uczniów, poświęcony patronowi. Prezentacje efektów poszczególnych klas odbywają się z udziałem całej społeczności szkolnej. Podsumowaniem przedsięwzięcia jest Międzyszkolny Konkurs „Andersen Przyjacielem Dzieci”, w którym uczestniczy wiele łódzkich szkół. Uczniowie rozwiązują zadania odnoszące się nie tylko do życia i twórczości pisarza, ale także kraju, z którego pisarz pochodził.
Efekty wdrożenia to: stworzenie warunków do rozwoju dziecięcych zainteresowań
i talentów w zakresie literackim, artystycznym, informatycznym, integracja uczniowskiej społeczności, poznanie twórczości i życia patrona, podniesienie samooceny wśród dzieci dyslektycznych, które mają podobne problemy w nauce jak Andersen, wymiana doświadczenie i nawiązanie współpracy ze szkołą im. Andersena w Petrykozach i konsulatem Królestwa Danii.
Odpowiedz