Projekt własny - „Andersenki prąd oszczędzają i oświetlenie wymieniają” - opis dobrej praktyki w Szkole Podstawowej nr 64 w Łodzi

Opis dobrej praktyki w Szkole Podstawowej nr 64 w Łodzi
Tytuł: Projekt własny - „Andersenki prąd oszczędzają i oświetlenie wymieniają”
Autor: Aleksandra Tybinkowska

Osoba promująca/zgłaszająca: Hanna Derewlana

Opis inicjatywy z zaakcentowaniem oryginalności (istoty nowego) rozwiązania:
Projekt wyróżniony spośród wielu szkół w Polsce przez Kapitułę Programu Szkoły dla Rozwoju. W jego realizacji brali udział: uczniowie, rodzice, nauczyciele, pracownicy administracji oraz mieszkańcy osiedla. Jego celem było wdrażanie wszystkich uczestników do oszczędzania energii elektrycznej. Zorganizowano liczne przedsięwzięcia między innymi: cykl zajęć dla uczniów przeprowadzonych przez nauczycieli i uczniów klas IV-VI dla młodszych dzieci, konkursy międzyszkolne: na najciekawszą rymowankę/hasło/wiersz, plastyczny, informatyczny dotyczące oszczędzania prądu, wycieczki dla dzieci do Zakładu Energetycznego i Miejskich Zakładów Wodociągów Kanalizacji, „Elektryczną Dyskotekę” z biletem wstępu - własnoręcznie wykonaną żarówką, happening na Święcie Szkoły propagujący oszczędzanie energii. Opracowano i upowszechniono liczne materiały edukacyjne w postaci: ulotek, plakatów, zakładek, artykułów na stronie internetowej szkoły i w gazetce Piegus, przygotowano nalepki przypominające o oszczędzaniu, które naklejono na urządzeniach elektrycznych w szkole oraz dostarczono do przedszkoli, bibliotek, domów uczniów.   
Efekty wdrożenia to: pozyskanie znacznych środków finansowych przyznanych przez Fundusz Partnerstwa na realizację projektu oraz zakup energooszczędnych świetlówek i obudowy oraz ich zamontowanie przy współudziale rodziców w ciągach komunikacyjnych,   zmniejszenie zużycia energii poprzez wzrost świadomości dzieci i pracowników szkoły na terenie placówki, jak również w domach  uczniów, integracja środowiska lokalnego poprzez wspólną realizację projektu, upowszechnienie idei oszczędzania energii w różnych środowiskach.