Prawa dziecka w ramach międzynarodowego projektu COMENIUS - opis dobrej praktyki w Przedszkolu Miejskim nr 229 w Łodzi

Tytuł: Prawa dziecka w ramach międzynarodowego projektu COMENIUS

Autor/autorzy: Teresa Dziubińska, Elżbieta Szymańska

Osoba promująca/zgłaszająca: Anna Koralewska

Opis inicjatywy z zaakcentowaniem oryginalności (istoty nowego) rozwiązania:
Po raz pierwszy Przedszkole Miejski nr 229 było inicjatorem międzynarodowego projektu w ramach programu COMENIUS - WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ. Zaplanowane działania podejmowane były przez okres 2 lat. W projekcie wzięło udział 666 dzieci i 46 nauczycieli. Do udziału przystąpiło pięć krajów: Anglia (233 uczniów, 10 nauczycieli), Włochy (120 uczniów, 10 nauczycieli), Turcja (110 uczniów, 6 nauczycieli), Bułgaria (138 uczniów, 12 nauczycieli), Polska (75 uczniów, 8 nauczycieli). Projekt obejmował dzieci z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Główną ideą było: uświadomienie dzieciom „Praw Dziecka”, konieczności respektowania ich przez innych ludzi, odkrywanie podstawowej świadomości własnej tożsamości i  związków z innymi ludźmi w Europie, umożliwienie dzieciom komunikowania się z innymi ludźmi
z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, uczenie tolerancji i akceptowania wszystkich ludzi bez względu na kolor skóry, rasę i wyznanie, dzielenie się własną tradycją, kulturą
i wytworami sztuki z innymi, uświadomienie dzieciom ich przynależności do własnej szkoły, społeczności lokalnej, państwowej, europejskiej.

Przewidywane efekty wdrożenia :

  • możliwość rozwijania poczucia, że życie nie toczy się tylko w domu, mieście, czy kraju, ale w całej Europie, której jesteśmy obywatelami,
  • zapoznanie dzieci z ich prawami, respektowaniem ich przez dorosłych, ale także uczenie dzieci rozumienia i szanowania praw innych ludzi,
  • rozwijanie kreatywności i umiejętności dzieci, uczenie ich otwartości, przyjaźni akceptacji  innych ludzi, szanowania obcych kultur i tradycji,
  • powiększenie bazy dydaktycznej, wykorzystanie nowych ciekawych pomysłów organizacyjnych i metodycznych, nowoczesnej  technologii informacyjnej, różnorodnych metod nauczania,
  • doskonalenie znajomości języka angielskiego przez dzieci i nauczycieli.

 

 

 

Odpowiedz

Filtered HTML

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.