Prawa dziecka w ramach międzynarodowego projektu COMENIUS - opis dobrej praktyki w Przedszkolu Miejskim nr 229 w Łodzi
Tytuł: Prawa dziecka w ramach międzynarodowego projektu COMENIUS
Autor/autorzy: Teresa Dziubińska, Elżbieta Szymańska
Osoba promująca/zgłaszająca: Anna Koralewska
Opis inicjatywy z zaakcentowaniem oryginalności (istoty nowego) rozwiązania:
Po raz pierwszy Przedszkole Miejski nr 229 było inicjatorem międzynarodowego projektu w ramach programu COMENIUS - WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ. Zaplanowane działania podejmowane były przez okres 2 lat. W projekcie wzięło udział 666 dzieci i 46 nauczycieli. Do udziału przystąpiło pięć krajów: Anglia (233 uczniów, 10 nauczycieli), Włochy (120 uczniów, 10 nauczycieli), Turcja (110 uczniów, 6 nauczycieli), Bułgaria (138 uczniów, 12 nauczycieli), Polska (75 uczniów, 8 nauczycieli). Projekt obejmował dzieci z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Główną ideą było: uświadomienie dzieciom „Praw Dziecka”, konieczności respektowania ich przez innych ludzi, odkrywanie podstawowej świadomości własnej tożsamości i związków z innymi ludźmi w Europie, umożliwienie dzieciom komunikowania się z innymi ludźmi
z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, uczenie tolerancji i akceptowania wszystkich ludzi bez względu na kolor skóry, rasę i wyznanie, dzielenie się własną tradycją, kulturą
i wytworami sztuki z innymi, uświadomienie dzieciom ich przynależności do własnej szkoły, społeczności lokalnej, państwowej, europejskiej.
Przewidywane efekty wdrożenia :
- możliwość rozwijania poczucia, że życie nie toczy się tylko w domu, mieście, czy kraju, ale w całej Europie, której jesteśmy obywatelami,
- zapoznanie dzieci z ich prawami, respektowaniem ich przez dorosłych, ale także uczenie dzieci rozumienia i szanowania praw innych ludzi,
- rozwijanie kreatywności i umiejętności dzieci, uczenie ich otwartości, przyjaźni akceptacji innych ludzi, szanowania obcych kultur i tradycji,
- powiększenie bazy dydaktycznej, wykorzystanie nowych ciekawych pomysłów organizacyjnych i metodycznych, nowoczesnej technologii informacyjnej, różnorodnych metod nauczania,
- doskonalenie znajomości języka angielskiego przez dzieci i nauczycieli.
Odpowiedz