Mini Pracownia Komputerowa sposobem na stymulowanie zainteresowań i zdolności małego dziecka - przykład opisu dobrej praktyki w Przedszkolu Miejskim nr 215 w Łodzi
Tytuł: Mini Pracownia Komputerowa sposobem na stymulowanie zainteresowań i zdolności małego dziecka
Autor/autorzy: dyr. Anna Grunert, nauczycielka Monika Fronia
Osoba promująca/zgłaszająca: Małgorzata Marczak
Opis inicjatywy z zaakcentowaniem oryginalności (istoty nowego) rozwiązania:
Mini Pracownia Komputerowa w przedszkolu to oryginalny sposób na organizowanie nieodpłatnych zajęć dodatkowych z dziećmi w wieku przedszkolnym. Przedsięwzięcie poprzedzone było przygotowaniem i zaaranżowaniem bazy lokalowej w aspekcie optymalnej przestrzeni edukacyjnej oraz pozyskaniem sprzętu komputerowego do prowadzenia zajęć.
W trakcie zajęć dzieci pracują/wykonują określone zadania edukacyjne z różnych sfer aktywności: muzycznej, językowej, matematycznej czy przyrodniczej, korzystając z bogatej oferty programów multimedialnych dostępnych na rynku wydawniczym lub wypełniają karty pracy wg podanej instrukcji przez nauczyciela i według jego pomysłu. Zajęcia te cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony dzieci i rodziców. Przygotowują małego absolwenta przedszkola do roli ucznia i stosowania narzędzi multimedialnych w procesie uczenia się.
Nowością w tym działaniu jest także poszukiwanie nowych i ciekawych rozwiązań informatycznych przez same nauczycielki przedszkola. W związku z tym uczestniczą one w różnych formach doskonalenia ukierunkowanych na wykorzystanie nowoczesnych narzędzi informatycznych w procesie edukacyjnym nauczyciela przedszkola. Poznają m. in. tajniki tablicy interaktywnej uatrakcyjniającej proces uczenia się małego dziecka w przedszkolu.
Ponadto: przedszkole organizuje i prowadzi przedsięwzięcia o charakterze ekologicznym, regionalnym czy patriotycznym, z wykorzystaniem metody projektu w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Promuje działania w zakresie edukacji zdrowotnej.
Przewidywane efekty wdrożenia:
Stymulowanie zainteresowań i zdolności małego dziecka z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych, kształtowanie nowych umiejętności dzieci m. in. w zakresie poszukiwania i zarządzania informacją; uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego o nowoczesne narzędzia i sposoby pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Odpowiedz