Innowacyjna strategia pracy szkoły w oparciu o Plan Daltoński - Szkoła Podstawowa ABiS „Szkoła dla dziecka” przy Wyższej Szkole Informatycznej
Tytuł: Innowacyjna strategia pracy szkoły w oparciu o Plan Daltoński
Autor/autorzy: Anna Sowińska
Osoba promująca/zgłaszająca: Hanna Derewlana
Opis inicjatywy z zaakcentowaniem oryginalności (istoty nowego) rozwiązania:
Szkoła ABiS jest jedyną szkołą w Łodzi, w której wdrażana jest strategia daltońska. Zgodnie z jej zasadami kształcenie oparte jest na rozwijaniu samodzielności, odpowiedzialności za siebie i innych oraz współpracy. Kształtowane są umiejętności ponadczasowe m.in.: planowania pracy przez uczniów, podejmowania decyzji, gospodarowania własnym czasem, rozwiązywania problemów, wytwarzania wiedzy, dokonywania analizy i samooceny. Uczniowie samodzielnie dokonują wyboru zadań, aktywności, środków dydaktycznych, określają czas na ich wykonanie i odpowiedzialnie rozliczają się z ich realizacji. Nauczyciel inspiruje, wspiera i motywuje uczniów. Uczniowie są ekspertami w różnych dziedzinach
i uczą się wzajemnie od siebie. Dokonano zmian w organizacji przestrzeni, którą wzbogacono o: kąciki ciszy, stanowiska komputerowe, tablice planowanych aktywności, tablice obowiązków, zegary aktywności czasowej. Koncepcja wdrażana jest na wszystkich poziomach klas.
Efekty wdrożenia: Przygotowanie uczniów do samodzielnego uczenia się
i generowania wiedzy; rozwój umiejętności kluczowych u uczniów, wzrost ich aktywności oraz odpowiedzialności za własny rozwój. Szkoła jako pierwsza w Polsce otrzymała potwierdzony certyfikatem tytuł: International Dalton School. Dyrektor Pani Anna Sowińska została wyróżniona certyfikatem Nauczyciela Nowatora prze Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
Odpowiedz