Innowacja pedagogiczna „Więcej niż pływać” - opisu przykładu dobrej praktyki w Szkole Podstawowej nr 19 w Łodzi

Opisu przykładu dobrej praktyki w Szkole Podstawowej nr 19 w Łodzi
Tytuł: Innowacja pedagogiczna „Więcej niż pływać”
Autor: Arkadiusz Kurkowski

Osoba promująca/zgłaszająca: Hanna Derewlana

Opis inicjatywy z zaakcentowaniem oryginalności (istoty nowego) rozwiązania: 
Wśród zadań SP nr 19 posiadającej certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie istotną rolę odgrywa propagowanie aktywnego wypoczynku i inspirowanie uczniów do uprawiania sportu nie tylko w celach wyczynowych, ale i rekreacyjnych. Jest to możliwe między innymi dzięki realizacji w pierwszym etapie kształcenia innowacji „Więcej niż pływać”, wdrażanej od roku szkolnego 2007/08. Klasy z rozszerzonym pływaniem mają dodatkowo 2 godziny w tygodniu zajęć na basenie. Nabór dzieci wynika ze świadomego wyboru rodziców, którzy już w okresie przedszkolnym znają specyfikę tego przedsięwzięcia oraz z propozycji nauczycieli w oparciu o obserwację predyspozycji uczniów.  Oprócz aktywnego spędzania wolnego czasu poprzez ruch w wodzie, uczniowie klas młodszych rozwijają swoje umiejętności pływackie, przygotowują się do udzielania pomocy przedmedycznej, wykonują ćwiczenia wpływające na korygowanie wad postawy. W bieżącym roku szkolnym 5 klas objętych jest innowacją. Kontynuacja tego przedsięwzięcia odbywa się w ramach innowacji dla II etapu kształcenia „Zostań ratownikiem WOPRU”  

Efekty wdrożenia to:
rozwój świadomości wśród dzieci dotyczącej potrzeby oraz sposobów dbania o swoje zdrowie, harmonijny rozwój organizmów wychowanków, możliwość wyboru jednostek uzdolnionych, które mogą kontynuować zajęcia pływackie w Szkolnym Klubie Sportowym, w celach wyczynowych.