Edukacja czytelnicza
Przykład opisu dobrej praktyki w Szkole Podstawowej nr 152
Tytuł inicjatywy: Edukacja czytelnicza
Autor/autorzy: Anna Drzewiecka, Justyna Nowak, Izabella Zalewska
Osoba promująca/zgłaszająca: Hanna Derewlana
Opis inicjatywy z zaakcentowaniem oryginalności rozwiązania:
Autorki systematycznie organizują różnorodne formy promujące czytelnictwo na terenie szkoły. W bieżącym roku szkolnym odbędzie się już VI edycja Międzyszkolnego i Przedszkolnego konkursu Pięknego Czytania „Magia Słowa”. Dzieci podzielone na grupy: przedszkolaki, uczniowie klas I, II, III czytają głośno fragmenty lektur wskazanych w regulaminie oraz tekst niespodziankę. Oceny dokonują aktorzy Teatrów: Nowego, Pinokio i Małego. Konkurs cieszy się wysokim poziomem i dużym zainteresowaniem, w każdej edycji uczestniczą dzieci z kilkunastu łódzkich placówek. Inną ciekawą formą jest konkurs „Rodzina czyta”. Udział biorą po 2 osoby z każdej rodziny: dziecko z rodzicem, dziadkami lub rodzeństwem. W bibliotece dzieci czytają starszym przygotowany tekst opowiadania lub baśni, a starsi młodszym wylosowany utwór. Przedsięwzięcie to odbywa się już 3 lata i z roku na rok włącza się w nie coraz więcej uczestników. W szkole cyklicznie odbywają się także „Popołudnia z baśniami”, na które zapraszani są jako lektorzy aktorzy łódzkich teatrów. Towarzyszą im warsztaty literackie, teatralne i plastyczne.
Przewidywane efekty wdrożenia: wzrost zainteresowania czytelnictwem wśród uczniów i ich rodzin, integracja wielopokoleniowa