„Palcem po mapie” - opis przykładu dobrej praktyki w Szkole Podstawowej nr 37

Opis przykładu dobrej praktyki w Szkole Podstawowej nr 37Szkoła Podstawowa nr 37
Tytuł inicjatywy:
„Palcem po mapie”
Autor/autorzy:   Oksana Bedeker
Osoba promująca/zgłaszająca: Katarzyna Gizewska – doradca metodyczny w ŁCDNiKP
Cykl zajęć zaprojektowanych przez nauczycielkę Szkoły Podstawowej nr 137, dla dzieci klas 1-3 uczęszczających do świetlicy szkolnej. Mają na celu przybliżenie i poznanie historii wybranych miast i miejscowości Polski, architektury,  legend związanych z ich powstaniem. Uczestnicy poznają Polskę podczas ciekawych zabaw i quizów, rysują godła, kolorują herby, wyszukują legendy i śpiewają piosenki np.: „Lubię wędrować palcem po mapie”. Zajęcia kończą się poczęstunkiem. Jego rodzaj jest związany z charakterem poznawanych miast i regionów. W tym roku uczestnicy zajęć poznają 4 miasta: Toruń, Kraków, Warszawę i Łódź.
Przewidywane efekty wdrożenia, to stymulowanie zainteresowań i zdolności dzieci z wykorzystaniem różnorodnych  form pracy, inspirowanie dzieci do zdobywania i poszerzania wiedzy o swoim mieście, regionie, kraju, w którym żyją, prezentowania umiejętności wyszukiwania informacji i posługiwania się mapą.