„Literki i cyferki dla Kuby i Amelki” - opis dobrej praktyki w Szkole Podstawowej nr162 w Łodzi

Opis dobrej praktyki w Szkole Podstawowej nr162 w Łodzi
Tytuł: „Literki i cyferki dla Kuby i Amelki”
Autor/autorzy: Krystyna Bakalarz, Agnieszka Jendrzejczyk, Małgorzata Pietrzak

Osoba promująca/zgłaszająca: Agnieszka Kacprzak

Opis inicjatywy z zaakcentowaniem oryginalności (istoty nowego) rozwiązania:
Autorki stworzyły zbiór ćwiczeń (kart pracy) dla uczniów mających problemy z nauką czytania, i pisania oraz z opanowaniem podstawowych umiejętności matematycznych objętych podstawą programową dla I etapu kształcenia. Wyszły z założenia, że ilość materiału utrwalającego wiadomości i umiejętności uczniów, którą proponują podręczniki, w przypadku dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych nie zawsze jest wystarczająca. Zaproponowały w swoim zbiorze ćwiczenia, które pozwalają likwidować zaległości i braki edukacyjne oraz usprawniać zaburzone funkcje percepcyjno-motoryczne uczniów klas I-III. Pierwsza część zawiera ćwiczenia rozwijające technikę czytania i pisania, druga doskonali umiejętności matematyczne.

Efekty wdrożenia:
Propozycja „Literki i cyferki dla Kuby i Amelki” ułatwia pracę nauczycieli klas I-III oraz stanowi inspirację do twórczego poszukiwania jeszcze skuteczniejszych form pomocy uczniom. Przede wszystkim  służy dzieciom z klas integracyjnych, które w atrakcyjny i zabawowy sposób doskonalą czytanie i pisanie, orientację w przestrzeni, sprawność  motoryczną, doskonalą umiejętność dodawania, odejmowania i porównywania liczb w/z 20 oraz rozwiązywania zadań tekstowych.