„Łódź- Miasto Czterech Kultur” - opis przykładu dobrej praktyki w w Przedszkolu Miejskim nr 23 w Łodzi

Opis przykładu dobrej praktyki w w Przedszkolu Miejskim nr 23 w Łodzi 
Tytuł:  „Łódź- Miasto Czterech Kultur”
Autorzy: Lidia Sokalska dyrektor przedszkola, Izabela Bąkolik nauczyciel

Osoba rekomendująca: Beata Wosińska- doradca metodyczny ŁCDNIKP

W Przedszkolu Miejskim nr 23 w Łodzi od kilku lat nauczyciele wytwarzają i wdrażają projekty z zakresu edukacji regionalnej. W ramach podejmowanych działań cała społeczność przedszkolna uczestniczy w akcjach społecznych np.„ Dzwon Zygmunt – Skradzione Serce Łodzi”, „ Chrzciny Dzwonu”, „Poczta Dzwonowa”, w wernisażach, wystawach na terenie, Muzeum Historii Miasta Łodzi, Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej, konkursach tanecznych, recytatorskich plastycznych. Przez nauczycieli opracowywane są i reżyserowane spektakle, widowiska muzyczne np. Łódź Moje Miasto”, „Spacerkiem po Łodzi”, „Modni Łodzianie”, „ Łódź – Miasto Czterech Kultur’. Projektowane inicjatywy ukierunkowane są na poznawanie przez dzieci dziedzictwa kulturowego , zabytków, historii, tradycji rodzimego miasta ukształtowanego przez przedstawicieli Czterech wyznań – Polaków, Żydów, Niemców i Rosjan. W podejmowane działania aktywnie włączają się również rodzice oraz seniorzy. Poprzez udostępnianie albumów, zdjęć, książek dotyczących historii Łodzi wzbogacają cyklicznie organizowane wystawy na terenie przedszkola.
Uzyskane efekty wdrożenia, to kształtowanie u wychowanków poczucia własnej tożsamości regionalnej i patriotyzmu lokalnego jako postawy zaangażowania się w funkcjonowanie własnego środowiska. Budowanie społecznej odpowiedzialności za dziedzictwo kulturowe, kształtowanie postawy szacunku do ludzi różnych wyznań ich tradycji, historii, symboli.
Podejmowanie przez społeczność przedszkolną systemowej współpracy z instytucjami propagującymi działania z zakresu edukacji regionalnej.